Gothic Remake – omówienie 2. części wywiadu na TechRadar.de
W pierwszej części wywiadu z Reinhardem Pollice'em dowiedzieliśmy się, że w Gothicu Remake przebudowie ulegnie m.in. system walki i magia. Dziś przyjrzeliśmy się drugiej części wywiadu oraz rozmowie Williama z TechRadar.de z Lordem Pappnasem. Poznaliśmy ich opinię na temat zmian oraz odpowiedzi na pytania dotyczące wyglądu poszczególnych elementów gry.
Wywiad został przeprowadzony w języku niemieckim. Poniższy artykuł powstał na bazie automatycznego tłumaczenia na język angielski. Z tego względu mogą pojawić się w nim błędy i nieścisłości, za co z góry przepraszamy!
Jak będzie wyglądał Gothic Remake? Najważniejsze informacje z wywiadu na TechRadar.de
Rozmówcy podsumowali sporo informacji, których dowiedzieliśmy się z wywiadu z Reinhardem Pollice'em. Obaj panowie zgadzają się, że w produkcji Alkimii Interactive pojawi się sporo zmodernizowanych elementów, które mają zachęcić do Gothica Remake również nowych graczy.
Różnice względem grywalnego teasera Gothica Remake
Wszyscy wiemy, że jednym z największych zawodów grywalnego teasera był główny bohater. Była to straszna gaduła, która nie miała nic wspólnego z Bezimiennym z oryginalnej odsłony. Twórcy zapewnili, że gracze z pewnością nie będą narzekać na beznadziejne monologi protagonisty.
Zmianom w zasadzie ulegnie wszystko. Użyte zostaną jedynie niektóre modele i tekstury. Studio wzięło sobie do serca uwagi graczy, które zawarte zostały w aż 45-stronnicowym raporcie.
Zobacz także: Gotowi na powrót do Kolonii? Oto Gothic II: Historia Neka!
Nowe, realistyczne potwory, które świetnie oddają ducha serii Gothic
Rozmówcy wspominają m.in. o potworach, które mają wyglądać znacznie bardziej realistycznie. Doskonałym przykładem jest kretoszczur, którego render znajduje się poniżej.
Znacznie mniej groteskowo będzie wyglądać też harpia.
To są na razie wyłącznie rendery. Jednak rozmówcy wspomnieli, że twórcy dzielą się nimi, by poznać opinie graczy na temat ich wizji. Pochwały w kierunku kretoszczura utwierdziły ich w przekonaniu, że idą w dobrą stronę. Jednak krytyka goblinów sprawiła, że twórcy jeszcze raz zaczęli nad nimi pracować
Istotne zmiany w mechanikach walki i rozwoju
Część z uznanych mechanik z oryginału pojawi się w Gothicu Remake. Będą to m.in. punkty nauki. Pojawi się więcej okazji do nauki i nauczycieli.
Pewne rzeczy jednak się zmienią. Z pewnością zostanie zaimplementowane długo wyczekiwane manualne celowanie z broni dystansowych. Rozmówcom się to podoba, ponieważ będzie to teraz bazowało nie tylko na umiejętnościach bohatera (jak miało to miejsce w klasycznej odsłonie tego RPG), ale też na umiejętnościach gracza.
Twórcy poświęcają dużo czasu sztucznej inteligencji NPC-ów. Jest to czasochłonne, ale wprowadza do gry dużo realizmu.
Gothic 1 wyróżniał się rozbudowanymi interakcjami między zwierzętami oraz zachowaniami ludzi. To wszystko miało logiczne uzasadnienie, szczegółowo odwzorowano hierarchię wewnątrz obozów, pozycje potworów w łańcuch pokarmowy (np. zębacz goni człowieka, potem odpuszcza i zamiast tego atakuje ścierwojada).
Twórcy z Alkimia zdają sobie sprawę z tego, jak rozbudowana, złożona i istotna jest to część świata Gothica, więc poświęcają temu mnóstwo czasu, żeby móc zaimponować graczom przyzwyczajonym do współczesnych standardów.
Zobacz także: Ambientowa playlista z gry Gothic. Soundtrack do pracy, nauki i relaksu
Muzyka Kaia Rosenkranza będzie jednym z najmocniejszych elementów gry
Zarówno rozmówcy, jak i fani są zachwyceni muzyką. Nic dziwnego, teasery pokazują, że Kai doskonale wie, co sprawiło, że jego utwory zostały tak dobrze przyjęte w oryginale. Soundtrack Gothica Remake będzie zawierał dużo nawiązań i odświeżonych brzmień klasycznych utworów.
Zobacz także: Kai Rosenkranz współtworzy Gothic Remake?
Kiedy zobaczymy gameplay z Gothica Remake?
Rozmówcy wierzą, że w tym roku pojawi się sporo nagrań z rozgrywki Gothica Remake. Zakładają, że na materiały trzeba będzie poczekać do Gamescomu 2023. Najbardziej interesuje ich nowe spojrzenie na magię. Poza tym są ciekawi, jak będą wyglądały takie mechaniki jak skradanie się, otwieranie zamków i kradzież kieszonkowa.
Szczególnie ta ostatnia była potraktowana po macoszemu. Zapewniała zauważalne benefity, ale nie została szczególnie obudowana warstwą fabularną (z wyjątkiem misji dla Rączki).
W Gothic Remake powrócą znani aktorzy głosowi
Dubbing będzie starał się jak najbardziej odwzorować oryginał. Twórcy będą starali się zatrudnić aktorów z oryginału, jeśli będzie to możliwe. Rozmowa dotyczy niemieckiej wersji językowej, ale mamy nadzieję, że w polskiej będzie tak samo.
Ekwipunek w Gothic Remake
Pojawiły się pytania o to, czy w Gothic Remake pojawią się tarcze i hełmy. Tych elementów ekwipunku nie było w pierwszych dwóch częściach serii. Według Williama, dziennikarza rozmawiającego wcześniej z Pollice'em, hełmy i tarcze raczej się nie pojawią w grze, bo utrudniłyby balans walki. Ale William zaznacza, że jest to tylko jego interpretacja słów Reinharda.
Jak już, to hełmy pojawią się na podobnej zasadzie, co w oryginale, czyli w zestawie z niektórymi mocniejszymi pancerzami. W wywiadzie Pollice zaznaczył jednak, że ekwipunek będzie znacznie bardziej zróżnicowany. Nawet poszczególne egzemplarze tego samego pancerza mają różnic się wyglądem, np. pod względem, zużycia czy ułożenia pancerza płytowego na ciele.
Zmiany w fabule i questach w Gothicu Remake
William informuje, że dużo questów będzie odwzorowanych 1:1 z oryginału. Twórcy jednak wprowadzą trochę plot-twistów i załatają sporo dziur fabularnych i niespójności. Rozbudowany doczeka się też wątek guru.
Rozmówcy wspominają wydarzenia po zawaleniu się Starej Kopalni. Wątek Starego Obozu ma zostać zmieniony i rozbudowany, a reakcja Gomeza ma mieć więcej sensu. Do tego atak na Wolną Kopalnię ma być przebudowany i napisany sensowniej. Kluczowe etapy fabuły mają również zostać przedstawione znacznie sprawniej. Mają zniknąć tak absurdalne sytuacje, jak m.in. upadek i agonia Y'Beriona, który leży sobie przy świątyni i nikt nie zwraca na to uwagi.
Problemem w oryginalnym Gothicu 1 było to, że po 3 rozdziale tak naprawdę wykonywało się już tylko questy główne. Nowych pobocznych nie pojawiało się zbyt wiele. Problem ten związany był z goniącymi deadline'ami.
Lord Pappnase chciałby, żeby w najnowszej odsłonie rozbudowie uległy niektóre elementy rozgrywki, Liczy też, że będzie więcej pomniejszych aktywności do wykonania.
Podaje przykład podróży do Klasztoru Zmiennokształtnych. Może się tak zdarzyć, że natrafi się na zniszczony most i żeby popchnąć dalej fabułę, trzeba będzie zebrać elementy do jego naprawy i znaleźć kogoś, kto będzie w stanie się tym zająć. Podobne dodatkowe aktywności mogłyby pojawić się w Kanionie Trolli czy obozie bandytów Quentina.
Zobacz także: Nowe zapowiedzi Gothic Remake przekonują – to będzie hit!
Górnicza Dolina nieco się rozrośnie
Wiele pustych i niedokończonych przestrzeni w Kolonii ma zostać wypełnionych i wykorzystanych fabularnie. Pojawią się też nowe jaskinie i ścieżki, a Górnicza Dolina ma być znacznie ciekawsza. Twórcy zrealizują wiele pomysłów, których Piranha Bytes nie miała czasu wprowadzić. W wersji alpha Gothica Remake jest już całkiem spory obóz orków.
Reinhard wspomniał, że świat ma być większy o 10-15% względem oryginału. Rozmówcy mają nadzieję, że świat przez to nie będzie pusty. Bo pewna klaustrofobiczność Kolonii Karnej nadawała jej tego charakterystycznego klimatu. Dało się też swobodnie przemieszczać piechotą po kolonii bez korzystania z mapy. Po drodze było wystarczająco dużo charakterystycznych lokacji, które ułatwiały nawigację.
Górnicza Dolina ma być zbudowana na bazie oryginału, a w każdym miejscu mają być dodane nowe detale i punkty zainteresowania; nowa jaskinia, nowa ścieżka czy potwór.
Tryb multiplayer w Gothic Remake
Rozmówcy są zgodni, że nie spodziewają się implementacji trybu multi w Gothic Remake. Produkcja byłaby zbyt skomplikowana, żeby wprowadzić np. tryb dla 2 graczy.
Kiedy premiera Gothic Remake?
Dotychczas nie zobaczyliśmy żadnego materiału z rozgrywki Gothic Remake. Nawet mimo tego, że gra ukończona jest już w połowie. Lord Pappnase nie spodziewa się, żeby gra wyszła w tym roku. Jednak końcówka 2024 roku jest całkiem możliwa. Wierzą, że będzie grywalne demo lub chociaż gameplay na tegorocznym Gamescomie.
Czy po Gothic 1 Remake pojawi się Gothic 2 Remake?
Zdaniem Williama tak, ale to zależy od sprzedaży. Na razie twórcy koncentrują się na tym, by zadowolić fanów remakiem pierwszego Gothica.
Zobacz także: Lista modyfikacji do serii Gothic. Najlepsze mody do Gothica w 2023