Cyberpunk 2077 w VR ukaże się już w styczniu 2022 roku?
Najwięksi fani zeszłorocznego hitu (bo tak można go mimo wszystko nazwać) od CD Projekt RED – Cyberpunk 2077 – w przyszłym miesiącu najprawdopodobniej będą mogli zawitać do Night City w goglach VR. A to wszystko dzięki modyfikacji tworzonej przez jednego człowieka!
Kiedy Cyberpunk 2077 w VR?
Luke Ross, czyli modder odpowiedzialny za przeniesienie do świata wirtualnej rzeczywistości takich gier jak Red Dead Redemption 2 czy GTA V ogłosił, że aktualnie pracuje nad VR-ową wersją Cyberpunka 2077. Co ważne, jeśli nie napotka większych problemów, premierę swojej modyfikacji przewiduje w styczniu 2022 roku.
Zobacz także: Jak dostać się na scenę e-sportową?
W rozmowie z portalem PCGamer Ross przekazał, że silnik Cyberpunka 2077 (REDEngine 4) nie jest zbyt podatny na przenoszenie do VR-u. Mimo to gra jest zaprojektowana w taki sposób, że kilka kluczowych elementów może usprawnić proces modowania gry. Autor mówi tutaj między innymi o domyślnie zaimplementowanej perspektywie pierwszoosobowej, która „jest bardzo dobra dla immersji obcowania z VR”.
Poniżej efekty pracy moddera na przykładzie Red Dead Redemption 2. Moim zdaniem wygląda to imponująco:
Co ciekawe, modyfikacja Luke'a Rossa to tak naprawdę osobny silnik, który pozwala przenosić gry do VR-u. Mod znajduje się we wczesnej fazie rozwoju – oznacza to, że z biegiem miesięcy będzie zyskiwał coraz większą funkcjonalność. Mimo to już teraz modder jest w stanie przenosić wielkie gry AAA takie jak Cyberpunk 2077 do VR-u w zaskakująco szybkim tempie.
Zobacz także: WW3 – zamknięta beta polskiej odpowiedzi na BF 2042 startuje już jutro!
Największe przeszkody w przeniesieniu Cyberpunka 2077 do VR-u mogą spowodować liczne glicze, które dalej znajdują się w grze (i wpłynęły na kiepską sprzedaż produkcji CDP RED). Problemem mogą być też nadchodzące duże patche (z których najbliższy ma ukazać się w 1. kwartale 2022 roku). Mimo to modder wierzy, że jest w stanie sobie z tym poradzić.
W międzyczasie Ross kończy przenoszenie innej gry na VR. Mimo że nie wymienił konkretnego tytułu, określił, że chodzi o „opartą o DX-12, w otwartym świecie i wyglądającą epicko w VR produkcję, która olśniewa szczególnie widokami oraz starciami z przeciwnikami”. Jak myślicie, co to może być za gra?
Czy szykuje nam się Wiedźmin 3 w VR?
Zobacz także: Wyższa jakość obrazu gier w xCloud dzięki nowej funkcji w Microsoft Edge