Powstał Podcast o Gothicu Remake! Poznaj kulisy produkcji i odsłuchaj soundtracku
W pierwszym odcinku Gothic Remake Podcast Kai Rosenkranz i Reinhard Pollice spacerują spokojnie od placu wymian do bramy Starego Obozu. W międzyczasie opowiadają o ich planach i inspiracjach odnośnie do Gothica Remake, a także o ich początkach w branży. Zapraszam do odsłuchu – jako ogromny fan Gothica jestem zachwycony tą inicjatywą!
Podcast o Gothicu Remake – odcinek 1 o muzyce, zgodności z pierwowzorem i planach na przyszłość
Aby nie przedłużać i nie spoilerować – poniżej zamieszczam odnośnik do pierwszego odcinka podcastu o Gothicu Remake. Trwa 25 minut, ale naprawdę warto się z nim zapoznać. A jeśli nie masz czasu, poniżej znajdziesz krótkie streszczenie najważniejszych informacji z materiału.
O czym jest pierwszy odcinek Podcastu Gothic Remake?
Podcast rozpoczyna się klimatyczną scenką dźwiękową, w której rozmówcy – Reinhard Pollice i Kai Rosenkranz – się przedstawiają. Co ciekawe, ich reakcje bezpośrednio nawiązują do sceny zrzucenia Bezimiennego do Górniczej Doliny.
Następnie twórcy wspominają, jak dawniej integrowali się z fanami Gothica. Potwierdza to, że obaj uwielbiają tę serię! Spacerują przy okazji po placu wymian z Gothica 1.
Jak powinien wyglądać dobry remake według Alkimia Interactive?
To, co powiedzieli w tej kwestii rozmówcy, napawa ogromnym optymizmem. Panowie wiedzą, co poprawić (np. dziury fabularne i niewykorzystane pomysły), a co zostawić z pierwowzoru. Wiedzą, jak istotna jest surowa atmosfera oryginału, którą tworzą:
brutalny, żywy świat z naturalnymi barierami,
mroczna kolorystyka
charakterystyczny, satysfakcjonujący progres bohatera,
muzyka, którą może stworzyć tylko Kai!
Ile już stworzono lokacji? Reinhard zakłada, że mniej więcej połowa gry jest pod tym względem gotowa. Pod naciskiem Kaia przyznaje też, że to m.in. Reinhardt stoi za tym, by THQ Nordic dało zezwolenie na produkcję Gothica Remake.
W międzyczasie panowie tłumaczą różnice między remakiem, remasterem i rebootem – więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.
Szacunek do fanów i wierność oryginałowi
Panowie sądzą, że warto im ufać. Dokładnie zapoznali się z feedbackiem społeczności po grywalnym teaserze i od zera tworzą produkcję zgodną z wizją fanów!
Dlatego też m.in. stworzyli system walki inspirowany Gothicem 1, ale uwspółcześniony i ulepszony. Czyli całkowicie inny od tego, co pokazano w teaserze Gothica Remake.
Fragmenty soundtracku z Gothica Remake
Kai stwierdził, że stworzył już ponad godzinę muzyki do Gothica Remake. Soundtrack w grze będzie składał się z 3 typów utworów:
remasterów oryginalnych melodii,
wariacji klasycznych motywów z drobnymi zmianami,
zupełnie nowej muzyki w miejscach, które w oryginale nie były udźwiękowione.
Na dowód twórcy dali nam do odsłuchu fragmenty utworów rozbrzmiewających na Placu Wymian Starego Obozu oraz Kolonii nocą. Muzyka jest bardzo klimatyczna i odzwierciedla emocje z oryginału. Jest przy tym dużo bogatsza w szczegóły.
Jak zapowiadają twórcy – reszta aspektów gry ma powstawać z podobnym nastawieniem. A kolejny odcinek podcastu (którego już nie mogę się doczekać!) ma wyjawić nieco sekretów prosto ze Starego Obozu.