Roblox – subskrypcje dla każdego twórcy? To możliwe!
Zgodnie z informacjami w opublikowanym we wtorek poście na blogu Roblox Corporation ich flagowe dzieło już niedługo ma oferować twórcom możliwość zarabiania w subskrypcjach w ramach ich dzieł. To może być zupełnie nowy sposób na zarabianie pieniędzy przez programistów. Dowiedz się więcej!
Nowe subskrypcje w Roblox – co oferują?
Roblox już teraz oferuje programistom wiele sposobów zarabiania na swoich grach. Jest to choćby:
możliwość sprzedawania wirtualnych przedmiotów we własnych dziełach lub na rynku Roblox;
oferowanie przepustek do określonych treści;
blokowanie wybranych elementów rozgrywki za paywallem.
Jednak wszystkie powyższe metody opierają się na jednorazowych opłatach. Roblox widzi to inaczej – zdaniem firmy subskrypcje oferowałyby programistom sposób na tzw. ustanowienie powtarzających się relacji ekonomicznych z użytkownikami i potencjalnie zwiększenie przewidywalności ich zarobków. Co to oznacza w praktyce? Subskrypcje dałyby Robloxowi kolejny argument, by pracowali nad swoim własnym systemem metaverse.
Zobacz także: Diablo 4 – jak zdobyć konia?
Także konkurencja nie śpi – nowy system Epic Games dla Fortnite również nagradza swoich twórców na podstawie kilku czynników. Najważniejszym z nich jest czas, jaki ludzie poświęcają na zabawę w grze konkretnego programisty. Jednak Epic nie pozwala autorom bezpośrednio sprzedawać wirtualnych towarów ani subskrypcji w ramach swoich produktów. Oznacza to, że deweloperzy szukający większej elastyczności w sposobie zarabiania mogą wybrać Roblox zamiast Epica.
Cały wpis na blogu Roblox Corporation przeczytasz tutaj.
Kiedy pojawią się nowe subskrypcje w Roblox?
Roblox nie określił, kiedy dokładnie pojawi się możliwość pobierania subskrypcji. Na razie to luźny pomysł, do którego nie warto się przywiązywać – przynajmniej na razie. Mam również nadzieję, że Roblox myśli o kontrolach, które uniemożliwią dużej liczbie dzieci grających w tę grę przypadkowe zapisanie się na subskrypcje, za które tak naprawdę oni lub ich rodzice nie chcą płacić.
A co z niemałym odsetkiem nieletnich graczy Roblox? W zeszłym miesiącu firma wprowadził deweloperów sposób na tworzenie gier, które są przeznaczone wyłącznie dla graczy w wieku 17 lat i starszych. Miejmy nadzieję, że Roblox Corporation będzie przeprowadzać odpowiednie kontrole, by dzieci przypadkiem nie wykupiły subskrypcji, za które one – ani ich rodzice – nie chcą płacić.
Zobacz także: Najlepsze gry RPG na iOS – TOP 10
A Wy co sądzicie o tym pomyśle? Dajcie znać w komentarzu!